Kovács Margit – Colchester

Magyar – rajz szakos általános iskolai tanárként egy angliai tanár továbbképzési programon vettem részt. A képzést azért választottam, hogy betekintést nyerjek, hogyan tanítják a művészeti tárgyakat és a művészettörténetet brit iskolákban, továbbá a múzeumpedagógiai módszerekkel való tanítást is megismerjem.

Előadás hallgattunk arról, hogyan zajlik a brit iskolarendszerben a művészeti tantárgyak oktatása.

Vezetett sétákat tettünk egy művészettörténésszel pl. Constable festményein szereplő helyszíneket kerestünk fel: Flatford, malom, dokk, Willy Lott háza.

Műhelymunkát végeztünk művésztanárral: praktikus ötletek bemutatása és alkalmazása grafikával és akvarellfestéssel.

Programjaink közt szerepelt:

  • Előadás és műhelymunka a CLIL módszereinek bemutatása gyakorlati művészeti és művészettörténet tantárgyakra fókuszálva: hogyan tanítsunk könnyedén idegen nyelven az adott tantárgyat.
  • Résztvevői műhelymunka. Művészeti tantárgyak oktatásának bemutatása hozott anyag alapján: hogyan zajlik különféle európai iskolákban (olasz, francia, lengyel, szlovák, magyar).
  • Interaktív foglalkozás volt a Tate Modern Múzeumban múzeumpedagógus vezetésével: vázlatok készítése szobrokról különféle nézőpont felhasználásával.
  • Egész napos iskolalátogatás Brightlingsea tengerparti falu iskolájának művészeti tagozatán. Felső tagozatos és középiskolai rajz, festés, művészettörténet órák látogatása.
  • Múzeumlátogatás Courtauld Institute of Artban vezetett múzeumpedagógiai foglalkozás: hogyan tanítsuk a gyerekeket felfedezni különböző korok alkotásait saját érdeklődési körük figyelembe vételével, irányított kérdésfeltevés eszközével.

colchester 550x458

A kurzus elvégzése során segítséget kaptam az alábbi készségek, képességek fejlesztésében:

  • képes vagyok nem csak nemzeti, de európai polgárként is gondolkodni;
  • jobban megértem az unió oktatási célkitűzéseit;
  • kapcsolatokat építettem ki más országokban tanító kollégáimmal;
  • megértettem az összefüggést a múzeumokban megjelenő nemzeti jelképek, tárgyak és a mögöttük rejlő városlakók között;
  • tudom, hogy milyen szerepet játszhat az oktatásban egy-egy múzeum tárlata;
  • megismertem néhány internetes alkalmazást, melyet képes vagyok sikeresen alkalmazni óráimon
  • sokkal átfogóbban és mélyrehatóbban vagyok képes egy-egy múzeum, kiállítás anyagát óráimba illeszteni
  • felismertem az iskolán kívüli oktatásban rejlő lehetőségeket
  • képes vagyok múzeumok, kiállítások és az iskola együttműködésének mélyebb megértésére, megújítására, múzeumi órák megtartására
  • szociálisan érzékenyebbé, együtt érzőbbé váltam a fogyatékkal élők számára kialakított épületek, terek, építészeti megoldások iránt, azok szükségességére;

A képzés nagyon tetszett, színvonalas volt. 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük