ÖKO – sziget – Szigetmonostoron


Iskolánk több mint 80 tanulója vett részt március 22-én, a Víz Világnapján a szigetmonostori ÖKO-sziget programjain. A programon, iskolán diákjai egy környezetvédelem iránt elkötelezett szülő Chikán Attila anyagi támogatása révén lehetnek jelen Szigetmonostoron, immár 2. éve. A kétnapos programsorozatra 15-20 iskola mintegy 1000 diákja, és 60-70 kísérőjük látogathatott ki. A szervezők arra törekedtek, hogy a gyerekek játékos formában, átélhető és megélhető tapasztalatokat szerezve ismerkedjenek meg a környezetre negatív hatást gyakorló folyamatokkal, jelenségekkel, és találkozzanak olyan megoldásokkal, amelyeket a saját életükben is tudnak majd alkalmazni. 

 

sziget0

A kötött programok korosztályra szabottak voltak, mindegyik korosztályhoz a saját nyelvén, a saját érettségi szintjén szóltak.

1-2. osztályosok részére: öko-játszótér állt rendelkezésre. Az öko-játszóteret úgy állították össze a szervezők, hogy a legfiatalabbak játék közben több környezeti témával is – pl. a hulladékok fajtái, szelektív gyűjtésük – megismerkedhessenek. A tervezett játékok között van puzzle, táblajáték, szelektív sí, vakvadász, lézermezős számháború, amelyek mindegyike kapcsolódott egy-egy környezeti témához.

3-4. osztályosok részére: energiagazdálkodás a táplálkozás tükrében volt a fő téma.

Ezzel a korosztállyal olyan kérdésekre keresték  a választ a szervezők, mint: A lokális vagy a távolról érkező élelmiszerek terhelik-e jobban környezetünket, miért? Melyik élelmiszer egészségesebb? Milyen kapcsolatok vannak az energiafogyasztás és a vásárolt élelmiszereink között? Ezekre a kérdésekre két lépésben kaptak válaszokat a gyerekek. A klímaváltozás kihívásai tárlaton a távolról érkező élelmiszerekre jellemző összefüggéseket ismernék meg, míg egy farmlátogatás alkalmával a lokális élelmiszer előnyeivel ismerkedhetnek meg.

Az 5-6. osztályosokat egy tanösvény várta, amely számos eszköz segítségével szemléletesen mutatta be az energia előállításának lehetséges alternatíváit. A tanösvény elemeivel, majd az utána következő energiatakarékos háztartási eszközök bemutatásával kívántak példákat adni a szervezők a „hogyanokra”, és közben válaszokat adni a „miértekre”.

 

2019. március 22.

.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük